ادبیات نظري و پیشینه تحقیق خواب آلودگی (فصل 2)

بار دیگر یکی از بهترین فایل ها در مورد ادبیات نظري و پیشینه تحقیق خواب آلودگی (فصل 2)برای شما نمایش داده می شود که می تواند نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظري و پیشینه تحقیق خواب آلودگی (فصل 2)

ادبیات-نظري-و-پیشینه-تحقیق-خواب-آلودگی-(فصل-2)دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خواب آلودگی (فصل دوم) در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)


قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه
خواب آلودگی رانندگان یکی ازعوامل تاثیر گذار در وقوع تصادفات جانخراش و وحشتناک در جاده های ایران و سراسر جهان است که همه ساله قربانیان زیادی می گیرد. متاسفانه همه ما بارها در روزنامه ها خوانده ایم و یا از طریق رسانه ها شنیده ایم که اتوبوسی به صورت طبیعی در جاده ای در حرکت بود، ناگهان از مسیر خود منحرف شده و به خودروی مقابل برخورد نموده و یا به دره ای سقوط کرده و حاصل آن فوت و مصدومیت شمار زیادی از مسافران بی گناه بوده است که در بین بدنه متلاشی شده اتومبیل و پاره های آهن جان سپرده اند .

خواب آلودگی چیست ؟
در حالت ایده ال هر فرد در شبانه روز نیاز به 7 تا 8 ساعت خواب دارد . هر شخصی بواسطه داشتن ساعت بیولوژیکی در بدن پس از مدتی فعالیت و سوخت و ساز انرژی داخلی، نیاز به استراحت و خواب پیدا می کند . رانندگان جوان در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب اوج خستگی و خواب آلودگی را دارند و رانندگان میانسال بیشتر در ساعات 13 تا 15 دچار خواب آلودگی می شوند.
رانندگانی که از این الگو تبعیت نمی کنند ممکن است به خواب آلودگی دچار شده و ضمن چرت زدن ، کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهند و متعاقب آن یا از جاده خارج شده و یا به مسیر مقابل منحرف شوند و حادثه ای ناگوار را رقم بزنند .
تصور کنید اگر راننده ای بدلایل مختلف دچار 'خواب کوچک' یا اصطلاحا چرت به مدت 4 ثانیه شود در صورت داشتن سرعت 100 کیلومتر در ساعت ، مسافت 111 متر را بدون هیچگونه راهبری و کنترل خواهد پیمود . یعنی در طول این مدت کوتاه ، وسیله نقلیه به مسافت111 متر راننده نخواهد داشت .
بطور کلی سوانح و تصادفات مربوط به خواب آلودگی راننده در راههای برون شهری خصوصا آزادراهی بیشتر از معابر درون شهری اتفاق می افتد . بالا بودن میانگین طول سفر از یکسو و یکنواختی مسیر و سرعت وسیله نقلیه از سوی دیگر از اهم دلایل این موضوع به حساب می آید . اهمیت خواب آلودگی از آنجاست که راننده به تبع بروز آن مجبور به نوشیدن ، خوردن و یا بعضا باز کردن کمربند ایمنی میشود و این موارد خطرات مضاعف را  به همراه خواهند داشت .

پیشینه تحقیق در ایران
   بررسی آمار تصادفات فوتی  { 28 } حاکی از آن است که علت بسیاری از حوادث رانندگی کشور واژگونی خودروها بوده که بخش عمده آن از خواب آلودگی رانندگان ناشی می شود. این اتفاق در مورد وسایل نقلیه حمل ونقل عمومی از جمله کامیون ها و اتوبوس های مسافربری که مسافت های طولانی را می پیمایند 24 در صد بوده و با توجه به اهمیت و شدت تصادفات این گروه از وسایل نقلیه توجه بیشتری را می طلبد.
نتایج پژوهشهای گروه اجتماعی مرکز مطالعات استراتژیک آریا  در ایران  نشان می دهد 20 درصد تصادفات کشور ناشی از خواب آلودگی است و مرگ ومیر ناشی از آن سه برابر و مجروحان نیز دو برابر سایر تصادفات است.  همچنین مجموع تعداد کشته ها و مجروحان تصادفات ناشی از خواب آلودگی 50 درصد بیشتر از تعداد کشته ها و مجروحان دیگر تصادفات است . { 28 }
آمار پزشکی قانونی حاکی  از آن است که79 درصد از رانندگانی که به خاطر خستگی و خواب آلودگی کشته شده اند مرد و 21 درصد مابقی نیز زن بوده است با توجه به اهمیت موضوع وآثار مخرب تصادفات مربوط به خواب آلودگی منجر به مرگ و یا جراحت شدید ،  سعی خواهیم نمود تا به پیشینه تحقیق در کشورهای مختلف پرداخته وتا حد امکان  با بیانی ساده به خواب و اختلالات آن از جمله خواب آلودگی های روزانه و روش های کنترل آن بپردازیم .

فهرست مطالب مباني نظري و پیشینه پژوهشي خواب آلودگی (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
مقدمه 
2-2 خواب آلودگی چیست؟  
2-3 پیشینه بررسی نقش خواب آلودگی رانندگان   
2-3-1 ایران  
2-3-2 انگلستان  
2-3-3 آمریکا  
2-3-4 استرالیا  
2-3-5 آلمان   
2-3-6 نیوزلند   
2-3-7 نروژ   
2-3-8 اسپانیا   
2-3-9 سوئد   
2-4 خواب چیست ؟   
2-4-1 اختلالات خواب   
2-4-2 علل اصلی خواب آلودگی رانندگان   
2-4-3 هوشیاری چیست ؟   
2-4-3-1 چه عواملی بر سطح هوشیاری رانندگان اثر می گذارد ؟ 
2-4-4 علت خواب آلودگی پس از صرف غذا  
2-4-5 تدابیر رانندگان برای اجتناب از خواب رفتن  
2-4-6 نقش ورزش در کاهش خواب آلودگی  
2-4-7 تکنولوژی و خواب  
منابع

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظري و پیشینه تحقیق خواب آلودگی (فصل 2)

مطالب مرتبط

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد به موبایل (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش استرس، علائم و نشانه هاي آن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سندرم افسردگی و استرس (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ازدواج و ملاک های آن (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ازدواج و طلاق،علل و عوامل های آن (فصل دوم)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش تعاریف ارزشيابي آموزشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای بازاریابی،رضایت مشتری و اعتماد (فصل دوم)

مبانی نظری تحقیق تعاریف و ابعاد هوش هیجانی و سلامت روانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدايي (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش افسردگی و نارضایتی شغلی (افسردگی شغلی)


مقیاس صمیمیت

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های انزوای اجتماعی (فصل دوم)

طرح توجیهی و کارآفرینی کشاورزی و زراعت گیاهان علوفه ای

ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی مفاهیم و ساختار و مولفه های شادکامی (فصل دوم)

طرح توجیهی تولید و بسته بندی چیپس سیب زمینی

فعالیتهای فوق برنامه

پاورپوینت بررسی اقتصاد مهندسی

ادبیات نظری سیستم های مغزی رفتاری (فصل دوم پایان نامه)

تحقیق سیر تکاملی هنر ایران در رهگذر تاریخ

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش بازار و اندازه شرکت با بازده سهام (فصل 2)