ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه (فصل دوم)

بار دیگر یکی از بهترین فایل ها در مورد ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه (فصل دوم)برای شما نمایش داده می شود که می تواند نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-پژوهشی-فناوری-اطلاعات-در-صنعت-بیمه-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی نقش فناوری اطلاعات و صنعت بیمه (فصل دوم) در 26 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه 
در سال های اخیر استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان محور بسیاری از تحولات جهانی امری انکارناپذیر بوده و این امر موجب تسریع انجام امور گشته است. در حال حاضر در هر تجارتی می توان نشانه هایی از فن آوری را مشاهده کرد مانند بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیک و بیمه الکترونیکی (علیزاده،1383).امروزه اطلاعات هم به عنوان یک منبع استراتژیک و هم منبع عمده برای ارزش افزوده مطرح است. هزاره سوم به زعم صاحب نظران و اندیشمندان، عصر اطلاعات و به تبع آن فن آوری اطلاعات است. حرکت جوامع به سوی جامعه اطلاعاتی،جهان را وارد عصر اطلاعات ساخته و بسیاری از جنبه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بشر را دسخوش تحولی عمیق نموده است(محترمی،1382).
ضرورت استفاده از فن آوري اطلاعات در صنعت بيمه را شركت هاي خصوصي و دولتي حس كرده اند و مدتي است كه به اين سمت و سو كشيده شده اند، اما هنوز تا رسيدن به جايگاه ايده آل در اين عرصه فاصله زيادي باقي مانده است. 
نقش و تاثير فناوري اطلاعات در عصر حاضر بر هيچ كس پوشيده نيست، به خصوص صنعت بيمه كه تمام اقشار جامعه با آن سر و كار دارند.نقش فناوري اطلاعات در صنعت بيمه از منظر نقش و تاثير فناوري اطلاعات در فرآيند انجام عمليات بيمه گري، نقش فناوري اطلاعات در نتيجه عمليات بيمه گري و تاثير آن در ضريب نفوذ بيمه در كشور و نقش اطلاعات و آمار دقيق و به موقع در كيفيت اداره امور شركت هاي بيمه بسيار حائز اهميت است. هر چند طي اين سال ها صنعت بيمه توانسته است پيشرفت كند و بخشي از فعاليت هاي خود را توسط IT انجام دهد ولي هنوز هم با كشورهاي پيشرفته فاصله فراواني وجود دارد. براي رسيدن به جايگاه واقعي در اين زمينه نيازمند يك برنامه جامع و كامل هستيم تا با استفاده از اطلاعات دقيق و آمار و ارقام مديريت ريسك داشته باشيم اطلاعات دقيق و آمار و ارقام را از مهم ترين مواردی است كه  مي تواند در بالابردن كيفيت شركت هاي بيمه اي تاثير گذار باشد.نقشIT در صنعت بيمه همان نقش پشتيباني كننده است و در ايران به دليل وجود موانع حقوقي، قانوني و فني و نهادي اين بخش به رشدي كه مدنظر بوده نرسيده است. بنابراين، براي توسعه IT در صنعت بيمه مجموعه متنوعي از اقدامات در زمينه هاي مختلف زيرساختي، فني و مديريتي، مسائل فرهنگي و حوزه كاربران و نرم افزارهاي كاربردي بايد صورت گيرد؛ زيرا بدون يك الگوي وحدت بخش، يكپارچه و تعيين تقدم و تاخر اين اقدامات دشوار خواهد بود.شركت هاي بيمه دولتي و خصوصي ضرورت استفاده از فناوري اطلاعات را در صنعت بيمه احساس كرده و به اين سمت و سو گرايش يافته اند(روزنامه دنياي اقتصاد، 1386).

تعریف فن آوری اطلاعات 
اطلاعات  از دیدگاه های گوناگون دارای تعاریف متفاوتی است. سه مورد از آنها عبارتند از:
1 ) اطلاعات از دیدگاه نظری
اطلاعات به هر نوع داده جمع آورى شده با استفاده از روش هاى مختلفى نظير : مطالعه ، مشاهده ، شايعه و ساير موارد ديگر اطلاق مى گردد. در واژه 'اطلاعات' ، بار معنائى از قبل تعريف شده اى در رابطه با کيفيت ، معتبر بودن و يا صحت داده وجود نداشته و امکان برخورد با اطلاعات معتبر ، غيرمعتبر ، واقعى ، نادرست ، صحيح و گمراه کننده ، وجود خواهد داشت .
2) اطلاعات از دیدگاه تئوری اطلاعات
اطلاعات دربردارنده يک معنى خاص خصوصا 'در ارتباط با پيشگوئى احتمالى از داده است. در تعريف فوق ، ميزان معنى و محتواى ارائه شده توسط اطلاعات مورد توجه قرار مى گيرد.مثلا' پيامى که به ما اعلام مى نمايد:'فردا خورشيد طلوع مى نمايد ' داراى حجم اندکى محتواى اطلاعاتى است در حاليکه يک پيام در رابطه با روز قيامت ، شامل حجم بالائى از اطلاعات است . در تعريف ارائه شده از منظر تئورى اطلاعات ، همانند تعريف ارائه شده قبلى ، توجه خاصى به کيفيت و يا ارزش اطلاعات نمى گردد.
 3) اطلاعات از دیدگاه علم « فناوری اطلاعات»
علم اطلاعات و فن آورى اطلاعات با اطلاعات به عنوان داده جمع آورى شده ، ذخيره شده ، بازيابى شده، پردازش شده و ارائه شده سروکار دارد . در تعريف فوق نيز به مواردى همچون اعتبار ، کيفيت و ارزش اطلاعات به صورت جانبى ، توجه مى گردد (محمود زرگر ،1383)
فن آوري اطلاعات ياIT  ترجمه عبارت information Technology است كه هدف آن دسترسي كاربر به گنجينه دانش بشري است و در اصصلاح براي توصيف فن آوري هايي به كار مي رود كه ما را در ضبط ‏‏, ذخيره سازي , پردازش , بازيابي , انتقال ودريافت اطلاعات ياري مي كند و فن اوري هایي مانند رايانه , تلفن , ارتباط از راه دور , انتقال از طريق دور نگار و.... را در بر مي گيرد (كيت بهان وديانا هولمز،1990).
همچنين دبيرخانه شوراي انفورماتيك ايران در سال1378 تعريف زير را از فناوري اطلاعات ارائه كرده است  « به مجموعه اي به هم پيوسته از روش ها ,سخت افزارها , نرم افزار ها وتجهيزات ارتباطي كه اطلاعات را در اشكال گوناگون ( صدا - تصوير ومتن ) جمع آوري , ذخيره سازي , بازيابي وپردازش , انقال ويا عرضه مي كند اطلاق مي شود » (محمدي ،1381).
فن آوري اطلاعات واسطه اي است كه امكان بيان طيف گسترده اي از اطلاعات, انديشه ها , مفاهيم و پيامها را فراهم كرده ودر جهت گسترش توانمنديهاي انديشه انسان تكوين يافته است . توسعه فن آوري اطلاعات مستلزم هدايت، تقويت، توليد و گسترش اطلاعات و نوآوري در فن آوري هاي سخت افزاري و نرم افزاري اطلاع رساني است. فناوري اطلاعاتي همان محور و مركز مجموعه اي از فعاليت هاي هدايت شده است كه كنترل مديريت، بهروري، توليد، آموزش و ارتقاي يك سيستم ( اعم از سازمان يا يك پايگاه اطلاعاتي و...) را با يك مركزيت به عهده دارد
هدف  فناوری اطلاعات تسهيل وتسريع دسترسي به اطلاعات از طريق ابزار ها وفنون ارتباطات است و معرف فناوري اطلاعات و ارتباطات است و به عنوان يك مجموعه اي متفاوت از ابزارها ومنابع فناوري بكار رفته براي برقراري ارتباط , ايجاد و انتشار، ذخيره كردن و مديريت اطلاعات تعريف شده است( جارياني ،1382).

قسمتهایی از پیشینه پژوهش:
- رضا صفدری و همکاران در سال(1390) در تحقیقی با عنوان 'بررسی عوامل انسانی موثر در بکارگیری اطلاعات توسط مدیران میانی دانشگاه علوم پزشکی تهران' پرداخته است .يكي از مهمترين دلايل تمايز سازمانها از يكديگر، درجه بكارگيري فناوري اطلاعات توسط آنها در فعاليتهاي سازماني است. از مهمترين عواملي كه در بكارگيري فناوري اطلاعات نقش داشته، عوامل فردي ميباشد. عوامل فردي مانند برداشتها و نگرشهاي كاركنان نسبت به فناوري اطلاعات و ويژگيهاي جمعيت شناختي آنها، از جمله عواملي هستند كه بر ميزان پذيرش و استفاده افراد از اين فناوري تأثير ميگذارند.  اين مطالعه توصيفي- تحليلي از نوع مقطعي بوده كه در سال 89 انجام شد. جامعه پژوهش در اين مطالعه شامل110 نفر از مديران مياني بيمارستانهاي آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران ميباشد. ابزار پژوهش در اين مطالعه پرسشنامه بوده كه روايي و پايايي آن قبل از انجام مطالعه در يك نمونه 30 نفري تاييد گرديداز افراد شركت كننده در مطالعه 62/9% مرد و 37/1% زن بود. يافته هاي پژوهش نشان داد كه بين ادراك و تصميمگيري با بكار گيري فناوري اطلاعات رابطه معنيداري، اما بين سابقه خدمت، سطح تحصيلات و آموزش با بكارگيري فناوري اطلاعات ارتباط معني داري وجود نداشت. نتايج اين مطالعه نشان ميدهند كه عوامل انساني( ادراك و تصميم گيري) از مهمترين عوامل در بكارگيري فناوري اطلاعات ميباشد كه مديران ارشد سازمانها و كارشناسان امر بايد به جنبههاي مهم عوامل انساني و عوامل تاثيرگذار بر روي آن توجه داشته و در صدد مرتفع كردن آنها باشند.

فهرست مطالب ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
2-1) مقدمه    
2-2) تعریف فن آوری اطلاعات 
1 ) اطلاعات از دیدگاه نظری
2) اطلاعات از دیدگاه تئوری اطلاعات
2-3) اهمیت و لزوم توسعه فن آوری اطلاعات
2-4) عوامل موثر بر توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات
2-4-1) فرهنگ
2-4-2) زیرساخت
2-4-3) منابع انسانی
2-4-4) منابع مالی
2-4-5) دولت
2-5) عناصر تشكيل دهنده بيمه
2-6) انواع بيمه
2-7) پیشینه بیمه در ایران
2-8) بیمه الکترونیک
2-9) جایگاه بیمه الکترونیک در صنعت بیمه ایران
2-10) پیش نیاز های پیاده سازی فن آوری اطلاعات در صنعت بیمه
2-10-1) فرهنگ سازی
2-10-2) آسیب شناسی
2-10-3) جهت دهی به سمت ساختار فرآیندی
2-10-4) درگیری کلیه افراد صنعت بیمه با امور فن آوری اطلاعات
2-10-5) کوچک سازی ساختار سازمانی
2-11) نقش فن آوری اطلاعات در صنعت بیمه
2-12) آثار فن آوری اطلاعات در صنعت بیمه
2-12-1) کاهش موانع ورود به بازار
2-12-2) شفافیت بازار
2-12-3) تخصصی شدن
1-12-2) کاهش هزینه ها
2-13) بیمه سلامت
2-14) پیشینه و ادبیات تحقیق
منابع


توجه:هدف ما در سایت نگین فایل کمک به دانشجویان و دانش پژوهان عزیز برای بالا بردن سطح بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر اقدام به خرید بفرمایید.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی نقش فناوری اطلاعات در صنعت بیمه مباني نظري نقش فناوری اطلاعات دیدگاههای تئوری فناوری اطلاعات پيشينه تحقيق تعریف فن آوری اطلاعات پيشينه پژوهش فن آوری اطلاعات در صنعت بیمه فصل دوم پايان نامه ارشد جایگاه بیمه الکترونیک

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی فناوری اطلاعات در صنعت بیمه (فصل دوم)


تحقیق بررسي ازدیاد زنان مبتلا به ضايعات رحم و سرويكس

بررسی تحلیل فرآیند تثبیت و پایدارسازي کنده هاي حفاري به عنوان یکی از روش هاي مدیریت پسماند حفاری

دانلود پاورپوینت ضوابط و استانداردهاي معماری طراحی ترمینال مسافربری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم و ابعاد خودکارآمدی

دانلود مقاله نگاه پدیدارشناسانه به بازآفرینی معناي مسکن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و پرورش (فصل 2)

دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری سبک های تفکر (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سلامت روانی و رضایت جنسی (فصل دوم)

پیشینه تحقیق اختلالات یادگیری (فصل 2 )

مبانی نظری و پیشینه پژوهش امیدواری و امید به زندگی(فصل دوم)