پروپوزال و روش تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکتهای صنعتی

بار دیگر یکی از بهترین فایل ها در مورد پروپوزال و روش تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکتهای صنعتیبرای شما نمایش داده می شود که می تواند نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
پروپوزال و روش تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکتهای صنعتی

پروپوزال-و-روش-تحقیق-بررسی-تاثیر-فرهنگ-سازمانی-بر-مسئولیت-پذیری-اجتماعی-در-شرکتهای-صنعتیدانلود پروپزال و روش تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکتهای صنعتی در 37 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مقدمهدرشرایط فعلی، رعایت مسائل اخلاقی، اجتماعی و زیست محیطی براي سازمانهاي مختلف بالاخص صنعتی از حد یک شعار و توصیه فراتر رفته و متمایل به عملیاتی نمودن شده است. امروزه مدیري در کار خود می تواند موفق باشد که علاوه بر داشتن مهارتهاي فنی، به دانش سیاسی و بینش اجتماعی نیز مجهز باشد. ارج نهادن به منافع عامه و توجه به خواستهاي اجتماعی از زمره مسائلی است که مدیران در کنار اهداف سازمان باید بدان بهاي فراوان دهند. در عصر ما مدیر موفق کسی نیست که صرفاً اهداف اقتصادي و فنی را فرا روي خود قرار دهد بلکه کسی است که رعایت اهداف سازمان را درکنار منافع عامیانه و سیاستهاي کلی جامعه ارزیابی و ارزشگذاري کند(الوانی،1378). اخلاق کسب وکارها و مسئولیتهاي اجتماعی از سوي سازمان سبب افزایش مشروعیت اقدامات سازمانی و بهبود مزیت رقابتی شده و موفقیت سازمان را به همراه می آورد(رحمان سرشت، 1377). علاوه بر این فرهنگ باعث ایجاد تمایز بین یک سازمان و بقیه سازمان ها می شود و تعهداتی فراتر از علاقه های شخصی فرد را ایجاد می کند(استیون رابینز 1943).علاوه بر این مسئولیت پذیری اجتماعی بخشی از فرهنگ سازمانی بوده و در محیط فرهنگی سازمان نوعی ارزش می باشد. بنابراین شناخت ابعاد مختلف فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی و بررسی چگونگی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان نه تنها لازم، بلکه جهت اتخاذ سیاستهای صحیح ضروری می باشد. در این پژوهش به بیان مساله ضرورت انجام تحقیق، اهداف، فرضیه ها و سوالات پژوهش، تعریف متغیر ها و اصطلاحات، مدل تحقیق، قلمروی مکانی و زمانی تحقیق و روش تحقیق پرداخته خواهد شد.بیان مسالهفرهنگ سازمانی تحت تاثیر فرهنگ ملی هر جامعه قرار دارد و هر سازمانی دارای فرهنگ خاص خود می باشد. از فرهنگ سازمانی تعریف های گوناگونی شده است، اما در مجموع تمامی تعریف ها ویژگی مشترکی دارند: مجموعه ای مشتمل بر معیار ها، ارزشها، نگرش ها و اعتقادات مشترک در بین اعضای یک سازمان که شناخت آن ها مهم است (رضا نجف بیگی 1311). فرهنگ سازمانی به خودی خود به وجود نمی آید، بلکه تحت تاثیر عوامل داخل و خارج سازمان  قرار دارد.مطالعه ی اثرات فرهنگ بر سازمان ها، رفتار کارکنان و تصمیم گیری ها نشان می دهد که نقش فرهنگ در شیوه ی نگرش کارکنان تا چه حد است.از سوی دیگر، فرهنگ در رقابت با رقبا و اقدام در جهت دست یابی به هدف های سازمان می تواند موثر باشد(رضا نجف بیگی 1311).فرهنگ یک سازمان، موجب اجتماعی شدن کارکنان می شود.اصول اخلاقی یک بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ سازمان می باشد.بنابراین، فرهنگ یک سازمان بر روی روشی تاثیر گذار خواهد بود که با آن، سازمان عملکرد های مسئولیت پذیری اجتماعی اش را تحقق بخشد.در زمینه ی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی مطالعات فراوانی صورت گرفته است.اهمیت و ضرورت انجام تحقيقگسترش و توسعه ی دنیای امروز و افزایش رقابت باعث شده که سازمانها برای بقای خود فقط به سود و منافع خودشان بیندیشند.در حالی که هر تصمیم کوچکی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در دیگر بخش های جامعه تاثیر خود را نشان می دهد. در گذشته بین جامعه و شرکت ها رابطه ای مادی برقرار بود.اما به مرور زمان و با توسعه ی درک بشری،شرکت ها ملزم شدند که علاوه بر بعد اقتصادی به بعد جدیدی از مسئولیت های خود نیز پایبند باشند.این بعد جدید چیزی جز مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها نیست.بنابراین در عصر اطلاعات و جهانی سازی، شرکت ها برای دستیابی به موفقیت، باید به انتظارات اجتماعی و احکام اخلاقی واکنش مناسب نشان دهند و به بهترین شکل این گونه انتظارات را با اهداف اقتصادی سازمان تلفیق کنند تا دستیابی به اهداف بالاتر و والاتر را امکان پذیر سازند.فرهنگ نیز بیانگر ارزشهای اصلی، تصورات، تعابیر و روندهایی است که یک سازمان را مشخص می کند(کامرون و گوین 1999). فرهنگ باعث ایجاد تمایز بین یک سازمان و بقیه سازمان ها می شود و تعهداتی فراتر از علاقه های شخصی فرد را ایجاد می کند(استیون رابینز 1943).علاوه بر این مسئولیت پذیری اجتماعی بخشی از فرهنگ سازمانی بوده و در محیط فرهنگی سازمان نوعی ارزش می باشد.بنابراین شناخت ابعاد مختلف فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی و بررسی چگونگی تاثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان نه تنها لازم، بلکه جهت اتخاذ سیاستهای صحیح ضروری می باشد.فهرست مطالب پروپوزال و روش تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکتهای صنعتی به شرح زیر می باشد:مقدمهبیان مسالهاهمیت و ضرورت انجام تحقيقاهداف مشخص تحقيقسوالات تحقیقفرضیات تحقیقتعریف متغیرها و اصطلاحاتمدل تحقیققلمرو ی مکانی تحقیققلمرو ی زمانی تحقیقروش تحقیقجامعه و نمونه ‌آماریروش نمونه گیری•    روش شارل كوكران•    روش جدول مورگانروش ها و ابزارگردآوری اطلاعات1- مطالعات کتابخانه ای2- مطالعات میدانیمختصات پرسشنامهپایاییروش های اطمینان از روایی و پایایی ابزار1- استفاده از روش های دوگانه و موازی2- استفاده از روش مقایسه با معیار3- استفاده از روش پیش آزمون3-6- مشخصات واحد پژوهشروش تجزیه و تحلیل اطلاعاتتجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفیتجزیه و تحلیل با استفاده از آمار استنباطیآمار استنباطی•    آزمون k-s (کولموگوروف- اسمیرنوف) جهت بررسی نرمال بودن هر یک از توزیع های حاصل از سوالات•    استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای آزمون ارتباط بین دو متغیر•    استفاده از آزمون رگرسیون چند متغیرهمنابع فارسیمنابع غیر فارسیچيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.جهت دریافت و دانلود پروپوزال و روش تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکتهای صنعتی لطفا ابتدا آن را خریداری نمایید

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: پروپزال مدیریت دانلود پروپزال مدیریت دانلود روش تحقیق مدیریت تاثیر فرهنگ سازمانی بر شغل مسولیت پذیری شغلی تحقیق رشته مدیریت نقش مسولیت پذیری اجتماعی فرهنگ سازمانی مسئولیت اجتماعی سود آوری و بهبود مزیت رقابتی افزایش تعهد و مسئولیت پذیری بیشت

مطالب مرتبط

پروپوزال و روش تحقیق بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در شرکتهای صنعتی


دانلود مبانی نظری و پژوهش نظری اهمال کاری فردی(فصل دوم پایان نامه روانشناسی)

ادبیات نظری و پیشینه تجربی پیشرفت تحصیلی دانش آموز (فصل 2)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم و نظریه های تعارض والد - فرزند (فصل 2)

رویکردهای هزینه یابی و هزینه یابی بر مبنای فعالیت

بررسی رابطه ادراك كاركنان از سیاست های ارزیابی عملکرد با رضايت شغلي و تمایل به ترک شغل

بررسي استقرار احساسی بين دانشجويان مجرد و متاهلبررسي استقرار احساسی بين دانشجويان مجرد و متاهل

مبانی نظری و پیشینه پژوهشی طرحواره های ناسازگار اولیه و اختلال های تنظیم هیجانی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه فکری (فصل دوم)

بررسی نقش تغذیه سالم در جامعه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود(فصل 2)