تحقیق بررسی رابطه ای کارتیمی و چابکی سازمان در بانکهای دولتی

بار دیگر یکی از بهترین فایل ها در مورد تحقیق بررسی رابطه ای کارتیمی و چابکی سازمان در بانکهای دولتیبرای شما نمایش داده می شود که می تواند نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
تحقیق بررسی رابطه ای کارتیمی و چابکی سازمان در بانکهای دولتی

تحقیق-بررسی-رابطه-ای-کارتیمی-و-چابکی-سازمان-در-بانکهای-دولتی

دانلود تحقیق بررسی رابطه کار تیمی و چابکی سازمان در بانکهای دولتی  در 100 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.


قسمتهایی از متن:

مقدمه

   همه ما اولین درس هایی که در مدرسه فرا گرفته ایم ، کم و بیش به خاطر داریم. (جمع) از اولین عملیات ریاضی است که هرکدام از ما آموخته ایم و نیز آموخته ایم که حاصل جمع دو مقدار مثبت ، از هرکدام از آن دو عدد ، بیشتر است. اگر انسان ها با هم متحد شوند قادرند کارهایی را انجام دهند که از فعالیت تک تک آنها به مراتب بزرگتر است و حتی ممکن است به دلیل اثر هم افزایی  از مجموع فعالیت های آنها نیز بیشتر باشد. بنابراین انجام متحدانه فعالیت ها را می توان درمان بسیاری از مشکلات سازمان ها و بالتبع کشورها دانست .(رضایی ، 1387)
    امروزه سازمان های مختلف اعم از صنعتی ، بازرگانی ، غیر انتفاعی و دولتی برای بقاء و دوام حیات نیازمند تجدید نظر در تحول سازماندهی کارها و تقسیم وظایف میان اعضاء و کارکنان خود هستند. برای برخورد موثر با اوضاع و احوال متغیر محیطی ، لزوم بسیج توان ، دانش ، مهارت و تخصص تمامی کارکنان بیش از پیش احساس می شود . از این رو ساختارهای تیمی و سازمان هایی که محور اصلی فعالیت خود را بر مبنای کارهای تیمی قرارداده اند . سازماندهی کارها به شکل تیمی مستلزم شناخت و آگاهی از اصول و مبانی کار تیمی است (شاهرودی ، 1387).
وقتی مدیریت سازمان اعتقاد عملی به کار تیمی و استفاده از نظر و فکر کارکنان داشته باشد ، این اعتقاد تا اعماق سازمان نفوذ یافته و به صورت باورهای مشترک و فرهنگ سازمان در می آید و کار تیمی در عمل شکل می گیرد (سلطانی ، پور سینا، 79:1384).
     سازمان های امروزی با مسائلی همچون تغییرات سریع ، سفارشات سلیقه ای مشتریان ، انتظار دریافت خدمات و . . .  مواجه هستند که برای این منظور تغییرات بسیاری در نگرش ها ، اهداف و شیوه های انجام کار صورت پذیرفته است که یکی از مهمترین آنها چابکی است سازمانهایی که از سرعت و انعطاف پذیری بالایی در پاسخ به محیط متغیر ، ناپایدار و پیشب ینی ناپذیر برخوردارند راه حلی جدید و حیاتی به سوی کسب مزیتهای رقابتی جهت برتری بر رقبا و تامین بهتر نیاز مشتریان کسب کرده اند.   حصول چنین اهدافی درسایه مفهوم جدیدی به نام « چابکی سازمان » دست می آید.  چابکی به طوردائم به عملکرد پرسنل و سازمان،ارزش محصول وخدمات، وتغییردائم در زمینه فرصتهای حاصل ازجذب مشتری توجه میکند و مستلزم آمادگی دائم برای روبه روشدن با تغییرات بنیادی و سطحی استو سازمانهای چابک همیشه برای یادگیری هر چیز جدیدی که باعث افزایش سودآوری ناشی از به رهگیری از فرصتهای جدید میشود،آماده اند (رنگریز ، 1387)
     مدیریت هر سازمانی به تنهایی قادر به برنامه ریزی و اجرا برای تحقق اهداف سازمان نمی باشد، بلکه در سایه مشارکت و استفاده از توان فکری و تخصصی کارکنان می تواند به موفقیت های مورد نظر برسد.

بیان مسأله
      بدون بازیکنان عالی نمی توان تیمی عالی ساخت . این یک واقعیت است برای داشتن بازیکنان خوب در یک تیم در واقع چاره دیگری نیست ، یا باید آنها را آموزش داد یا اشخاص آموزش دیده را به خدمت گرفت یا باید روی که در اختیار دارید ، کار کنید و از آنها قهرمان بسازید و یا از بیرون سازمان خود افرادی با قابلیت قهرمان شدن استخدام کنید.
     برای اصلاح تیم باید اصلاح یکایک اعضای آن پرداخت . برای اینکه در کار گروهی بهتر بدرخشید ، باید اصولی را رعایت کنید با رعایت کردن اصول پیشنهادی می توانید از خود کسی بسازید که همه خواهان بکارگیری او باشند . همه اگر بخواهند می توانند کارکنان تیمی بهتری شوند . کافیست اصول مربوط به کار گروهی را فرا بگیرند . (ماکسول ، 2004)
   مفهوم کار تیمی در حقیقت آنقدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را بسیار عادی می پندارند و همین مسئله که آنها با این فرض ، کار تیمی انجام می دهند مشکل ساز است چرا که در اصل آنها کار گروهی انجام می دهند. به طور معمول هرکس تجربه حضور در یک جلسه و ایفای نقش در آن و یا مواجهه با یک گروه جدید از همکاران و انجام کار جمعی را داشته است اما اینها صرفاً مثال های از گروه های کاری اند. بدین ترتیب ما بین یک تیم واقعی و آنچه که آن را صرف یک گروه را از افراد با هدفی مشخص می دانند تفاوت قائل می شویم.
    یک تیم به تعداد کمی از افراد گفته می شود که دارای مهارت های تکمیل کننده یکدیگر بوده و دارای مقاصد ، اهداف و رویکردی مشترک اند که بر مبنای آنها پیوند می خورند و به یکدیگر تکیه می کنند. بنابراین اعضای تیم به یکدیگر وابسته اند و این بدین معنی است که عدم فعالیت یک عضو از تیم باعث عدم انجام کار تیمی می شود در واقع کار آنها اثر متقابل بر یکدیگر می گذارد اما به عکس ، گروه های کاری ، گروهی از افراد هستند که با یکدیگر کار می کنند و از راهنمایی یک نفر بهره می برند . کار شخصی در آنها بیشتر نمود دارد ، مانند کار حرفه ای وکلا ، اگر فرصت و یا نیاز عملکرد مهمی که لازمه ی تیم شدن است وجود نداشته باشد ، آن را گروه می نامند . اعضا در ابتدا برای تبادل اطلاعات مشارکت می کنند و با سعی فراوان از دیدگاه های خود برای تصمیم گیری در جهت کمک به هم گروهی ها در راستای فعالیتشان بهره می گیرند. در واقع هیچ قصد ، هدف عملکردی و یا محصول مشترکی وجود ندارد که مستلزم رویکرد تیمی یا مسئولیت متقابل باشد . (کتزنبک ، اسمیت  ، 1993)
    امروز اعتقاد اساسی در تحول سازمان ها بر این است که تیم های کاری مبانی اصلی سازمان هستند و زمانی این تیم موثر خواهند بود که بتوانند فرهنگ ، فرآیند ها ، سیستم ها و روابطشان را مدیریت کنند. تیم ها و کار تیمی مهم ترین مواردی هستند که در سازمان های امروزی اتفاق می افتند. واژه تیم در سازمان ها مبین عمل تیم سازی است. مدارک و شواهد فراوانی وجود دارد که تیم های اثر بخش نتایجی بیش از عملکرد افرادی که مجزا کار می کنند ببار می آورند و حاصل کارشان به مراتب بالاتر از قابلیت افراد و گروه های غیر منسجم می باشد. (آقایی و شیبانی ، 1383)

فهرست مطالب تحقیق بررسی رابطه ای کارتیمی و چابکی سازمان در بانکهای دولتی به صورت زیر می باشد:
فصل اول: کلیات فصل
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش
1-4- اهداف پژوهش
1-5- فرضیه های پژوهش
1-6- تعریف واژه ها
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
2-1- مقدمه
2-2- کارتیمی
2-2-1- تاریخچه کار تیمی
2-2-2 اصول انجام کار تیمی
2-2-3 تیم
2-2-4 مراحل تشکیل تیم ها
2-2-5 انواع تیم ها
2-2-5-1 انواع تیم ها از دیدگاه کاتنزنبک و اسمیت
2-2-5-2 انواع تیم ها با توجه به اهداف
2-2-6 اندازه تیم
2-2-7 نقش های مختلف اعضای تیم
2-2-8 کار تیمی
2-2-9 هفده اصل کار تیمی
2-2-10 نقش های مختلف کار تیمی
2-2-11 بسترسازی برای کارتیمی
2-2-12 مزایای کارتیمی
2-2-13 تاثیرات و ارتباطات کار تیمی
2-2-14 پنج دشمن کارتیمی
2-3 چابکی
2-3-2 تعاریف و مفاهیم چابکی
2-3-3 ابعاد چابک
2-3-4 ویژگیها و مفاهیم اصلی در چابکی سازمان
2-3-5 اصول زیربنایی چابکی
2-3-6 تولید چابک
2-3-7 ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی
2-3-8 فراهم کننده های چابکی
2-3-9 ارزیابی چابکی سازمان
2-3-10 مدلهای چابکی سازمان
2-3-10-1 مدل چابکی سازمان یوسف و همکارانش
2-3-10-2 مدل مفهومی چابکی
2-3-11 شاخص های بهبود چابکی
2-3-12 تشکیل مشارکت مجازی
2-3-13 حوزه های موثر و درگیر در چابکی سازمان
2-4 کارتیمی و مولفه های چابکی سازمان
2-4-1 تیم های چابک
2-4-2 رویکرد عملی ساختن سازمان ها
2-4-3 تجارت الکترونیک و چابکی سازمان
2-4-4 کار تیمی و چابکی سازمان
2-4-5 مهندسی همزمان و پاسخگویی به مشتری
2-4-6 سیستم اطلاعاتی یکپارچه کسب و کار و چابکی سازمان
2-4-7 چابکی برای کسب کیفیت، انعطاف پذیری و سرعت
2-5 مطالعات و پژوهش های در ارتباط با موضوع
2-5-1 پژوهش های داخلی
2-5-2 پژوهش های خارجی
2-6 نتیجه گیری و ارائه چارچوب نظری پژوهش
فصل سوم : روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه
3-2 روش شناسی پژوهش
3-3 قلمرو پژوهش
3-4 جامعه و نمونه آماری
3-5 روش جمع آوری اطلاعات
3-6 متغیر پژوهش
3-6-1 متغیر وابسته پژوهش
3-6-1-1 چابکی سازمان
3-6-2 متغیر مستقل پژوهش
3-6-2-1 کارتیمی
3-7 روش نمونه گیری
3-8 محتوای پرسش نامه
3-9 روایی و پایایی پرسشنامه
3-9-1 روایی پرسشنامه
3-9-2 پایابی پرسشنامه
3-10 روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم : آمارگیری و تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه
4-2 آمار توصیفی
4-2-1 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی
4-2-1-1 جنسیت
4-2-1-2 سطح تحصیلات
4-2-1-3 سابقه شغلی
4-2-1-4 پست سازمانی
4-2-1-5 نوع استخدامی
4-3 وضعیت کارتیمی در جامعه آماری
4-3-1 وضعیت کارتیمی در بانک های ملی شهرستان نی ریز
4-4 وضعیت چابکی سازمان در جامعه آماری
4-4-1 وضعیت چابکی سازمان در بانک های ملی شهرستان نی ریز
4-5 آمار استنباطی
4-5-1 بررسی فرض نرمال بودن عامل اصلی
4-5-2 بررسی فرضیه های اصلی پژوهش
4-5-2-1 آزمون همبستگی
4-5-2-2 بررسی فرضیه های پژوهش بر اساس مدل رگرسیونی
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 مقدمه
5-2 نتایج بررسیهای انجام شده
5-3 بررسی وضعیت کارتیمی در بانکهای ملی شهرستان نی ریز
5-4 بررسی وضعیت چابکی در بانکهای ملی شهرستان نی ریز
5-5 نتایج حاصل از فرضیه ها در بانکهای ملی شهرستان نی ریز
5-6 نتایج حاصل از میزان تاثیر کارتیمی بر مولفه های چابکی سازمان
5-7 پیشنهادات منتج از فرضیه ها
5-8 سایر پیشنهادات
5-9 پیشنهادات مربوط به پژوهشگران آینده
5-10 محدودیت های پژوهش
5-10-1 محدودیت های در کنترل پژوهشگر
5-10-2 محدودیت های خارج از کنترل پژوهشگر
فهرست منابع




دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: تحقیق بررسی رابطه کارتیمی و چابکی سازمان در بانکهای دولتی پایان نامه چابکی سازمانها مقاله رابطه کار تیمی و چابکی سازمانها چابکی و کار تیمی چابکی در بانک بانک دولتی تولید چابک پایان نامه مدیریت پروژه رابطه کار تیمی و چابکی ارتباط چابکی و کار

مطالب مرتبط

تحقیق بررسی رابطه ای کارتیمی و چابکی سازمان در بانکهای دولتی


چارچوب نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مفاهیم صنعت گردشگری (فصل دوم)

بررسی ضوابط و اصول طراحی اقلیمی در شهرسازی و معماری مناطق گرم ومرطوب

ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سبک های شناختی یادگیری (فصل دوم)

تحقیق بررسی ارائه مدل ارزیابی موفقیت سیستمهاي بانکداري مبتنی بر تلفن همراه در زمینه اصلاح الگوي مصرف

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی فردی در جامعه

مبانی نظری پایان نامه هوش هیجانی (فصل 2)

بررسی رابطه ی بین نوع ساختار سازمانی با سازگاری دانشجویان

دانلود پاورپوینت کتاب طراحی الگوریتم ها (با شبه کدهای c ++) ترجمه شده توسط جعفر نژاد قمی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی(فصل دوم)

تحقیق بورس اوراق بهادار